söndag 10 oktober 2010

Insamling till världens barn!


Ja det blir många inlägg i barntemat nu. Men nu är det ju faktiskt insamlingsdagar för världens barn i helgen och nästa helg. Själv har jag nu stått igår Lördag utanför konsert och kongress, samt idag utanför ICA MAXI i Tornby. Det var roligare än jag trodde det skulle vara. Kom fram så mycket människor och pratade. Gamla damer som själv samlat in pengar i sina yngre dagar, en herre som tyckte jag skulle flytta till Australien och bli sjuksköterska (lång historia), dessutom fick jag träffa släktingar utanför konsert och kongress.

Jag har i alla fall kommit fram till topp 3 i de "grupper" som oftast skänker en slant.
1. Äldre damer (typ pensionärer eller nära på)
2. Mammor som låter barnen skänka
3. Pappor som låter barnen skänka

De som aldrig skänker något, det är herrar i rock eller annan slags jacka som ser exklusiv ut (tex kavaj). Jag såg flera stycken , men inte en enda gav en endaste krona. Annars var män också duktiga, särskilt män med "gubbjacka" och män med utländskt utseende. Men vi ska alla tacka alla äldre kvinnor som skänker flest och mest! (Baserat på mina helt ovetenskapliga observationer under fyra timmar sammanlagt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar