onsdag 31 mars 2010

Fundering


För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Nalle Puh - A.A. Milne

Hittade här ett citat av nalle Puh, som faktiskt beskriver hur man kan rädda ansiktet, som jag skrivit om i tidigare inlägg. Lite småkul tyckte jag.

Bilden på min katt har jag lagt upp för att det just idag skulle kännas ganska skönt att kunna krypa upp i en påse och bara ligga där inne och mysa. Men så blir det inte idag, jag har en massa annat jag behöver göra. Eller rättare sagt, jag väljer att göra annat idag. hehe, jag har läst i en bok att man bör undvika negativa ord, som Måste, ska, borde och istället använda vill, väljer etc. Det funkar faktiskt ganska bra. Att säga; "Jag väljer att tvätta tvätten idag" gör att det känns lättare att börja tvätta, än att säga "Jag måste tvätta idag". Tänk vad ord kan betyda mycket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar